WordPress hai wordpress…

Demi untuk melengkapkan blog ini…saya meluangkankan masa satu malam tuk mencari widget2 dan html yg sesuai untuk di masukkan..dan alhamdulillah….skang keadaan blog sedikit terurus dan fully update..insyaAllah setiap hari…dengan bantuan akak fazleen sedikit sebanyak membantu dalam melengkapkan blog ini.

Terima kasih yer akak. dan tidak di lupakan dr.Rosseni yg menyiarkan tutorial tuk wordpress ini.Hanya sebagai pendapat peribadi,sebelum ini saya pernah menggunakan blogspot sebagai hos,dan skang wordpress..di sana terdapat perbezaannya.Ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Untuk blogspot kelebihannya pada layout yg menarik boleh di download dan di masukkan sesuka hati, selain mempunyai keunikan pada tatacara untuk menyusun atur kedudukan sidebar,posting dan lain-lain.

Betulkan saya kalau saya salah.manakala untuk wordpress ianya lebih bersifat meriah,dengan pelbagai butang atau button yg sedikit sebanyak agak memeningkan,tapi ianya lebih kemas dan tersusun.saya meluangkan masa selama dua hari itupun selama hampir 3 jam lebih pada pukul 12 malam untuk mengkaji bagaimana wordpress ini berfungsi.Maklum la lambat kechup sikit saya nie.kena pulun lebih (ckp owang Kedah) dan sekarang saya dah mula memahami apa wordpress ini sebenarnya. dan jika di tanya laman mana yg akan saya pilih,saya tetap stay dengan hos saya yg sekarang.bukan mengatakan blogspot tak bagus,tapi setiap orang ada sebab yg tersendiri. bagi yg belum mencuba dan ingin tahu..jom la kita blogging….he2..jangan lupa subcribe k..adios..

Leave a Reply

