Ya Allah..

Orang lain sekarang mungkin telah sampai ke bulan tapi diri masih lagi berada di bumi.Orang lain sekarang mungkin sudah maju tapi aku masih di zaman batu.masih merintih tentang diri sendiri.Kadang-kadang diri ini bertanya,siapakah aku? namun tiada jawapan.

setiap hari masih menanti jawapan itu.menunggu lonjakkan paradigma dan tak pernah terfikir untuk mengejarnya. Apa yg harus aku lakukan untuk merubah diri ini kepada lebih baik dari sebelumnya.setiap nasihat telah kuambil,setiap perkara yg patut ku ubah telah ku ubah sedaya mampu.

adakah kerana aku kurang kesabaran.Sedangkan kesabaran itu penting.setiap hari aku resah,tapi sengaja tidak mahu memikirkan keresahan itu.apabila resah bertukar menjadi masalah mula lah aku mengelabah.kadang-kadang aku sendiri terasa benci akan diri sendiri.mahu saja aku marah.tapi aku tetap diriku,aku bukan kamu,bukan dia,bukan siapa.

Ya Allah…ampunilah dosa-dosaku,dosa kudua ibubapaku,dosa adik-adik ku,dosa guru-guruku,dosa sahabat-sahabatku serta dosa-dosa umat islam samada yg masih hidup mahupun yg telah meninggal dunia.

Ya Allah..bersihkan lah hatiku dari penyakit-penyakit.bersihkan lah hatiku dengan hidayah-Mu ya Allah.Kerana aku tahu,hatiku sakit ya Allah.tompok-tompok gelap semakin meliputi segenap ruang hatiku ya Allah..Air mata yg mengalir tidak bisa ku tahan,mengenang dosa yg telah aku perlakukan terhadap-Mu Ya Allah…Hamba Mu ini memohon ampun ya Allah..dengan berkat Al-Furqan-Mu ampunilah diriku ya Allah.dengan berkat yassin ampunkan lah aku ya Allah..dengan berkat Zikir ampunilah aku YA Allah…

Leave a Reply

