mood aku hancur!! di malam mesra pelajar sains (yg tak mesra pun)

Malam nie telah meninggalkan kesan di hati naim…dah lama tak rasa perasaan yang seperti ini.. senyum seharian yang dipupuk hancur macam tue saja..dalam beberapa minit..usaha hari nie yang bersungguh-sungguh,tidak bermakna dalam beberapa minit sahaja… perasaan mesra yang diharapkan hancur berkecai di ganti dengan dgn perasaan meluat dan amarah… Astaghafirullahalazim..

Malam mesra pelajar yang naim tggu2,dgn harapan dpt mengenali senior2 yang bukan setakat dari bidang fizik sahaja,mahupun dari bidang2 lain..bertukar menjadi meluat.. bukan hendak menyalahkan malam mesra pelajar tersebut..tapi sikap tidak matang yang ditunjukkan oleh sesetengah pihak merosakkan malam yang dikatakan “mesra pelajar”..

Hadiah di atas yang dibalut dengan cantik dan dalamnya berisi sesuatu yg bermakna bagi naim,telah diberi kepada orang yang tak layak mendapatnya. Bayangkan seharian mencari..untuk yg terbaik diberi kepada sahabat..dan di balas dgn TUBA.. apa rasanya..jwpn-“sakit hati!!!” begini ceritanya..td tue baru mukadimah..

Selepas selesai menunaikan solat maghrib,Ahmad sahabat naim kol tuk ambik dia kat kolej keris mas.. pukul 8.15 bertolak dan sampai lebih kurang pukul 8.30 di Fpend. Suasana yang meriah menyedapkan hati.. terasa malam mesra pelajar tersebut sepatutnya dilakukan lama dulu..memang bagus.. selepas mendaftarkan diri dengan Ahmad,bermula la sesi bergambo..mcm2 la karenah bebudak nie bila bergambo..he2..

Selepas itu kitaorang di panggil untuk berkumpul..seterusnya bermula la majlis…nak dipendekkan cerita.. ketika sesi “Fresbie hunter” kalo tak clap..atau pun dlm makna melayunya..ala lebih kurang macam bertukar-tukar hadiah macam tue…semua yang membawa hadiah di minta mencabut satu nama untuk diberikan hadiah berdasarkan tuan punya nama yang di cabut..so naim pun cabut la satu nama.. dan nama tersebut adalah SITI ……(dirahsiakan) tahun 3 math.. so naim dgn senang hati mencari la tuan punya nama dalam seramai hampir seratus lebih orang kat c2..dalam lebih seratus tue berapa kerat ja lelaki..(susah gler)..ramai perempuan..tak per la..dengan CLU(petunjuk) yg di beri..dan rajin bertanya..jumpa la dgn tuan empunya nama..berada dlm satu geng nie..tapi naim tak sure la..so dgn semangat naim tanya la.. ada tak yg bernama siti……tahun 3 math kat cni…so tiba2 diorang eksited(teruja) sambil menepuk-nepuk tuan empunya nama.. naim dgn penuh senyuman nak bagi la hadiah tue..tapi tuan empunya nama tak ngaku namanya sendiri.. apa masalahnya…???!!!! dimana clapnya nama yg ibubapa berikan sampai tak nak ngaku…??? nampak diorang sepakat nak rahsiakan tuan empunya nama tue..padahal naim dah tahu.. apa logiknya diorang wat macm tue…yang lagi tak logik dan menunjukkan ketidak matangan dan kebodohan la bleh dikatakn..siap nak bagi denda kat naim..maksud nya nak wat macm time sekolah dulu la kan..bila nak minta tanda tangan senior kena la wat benda2 yang entah apa2 tue…

diorang pikir naim nie budak2 ker aper… naim bukannya nak minta apa2 dari diorang..naim nak bagi hadiah..seperti yg dikhendaki malam tue..dan just nak tuan empunya diri mengaku dirinya…masa tue terasa macam terhina la..pikir aku nie budak sekolah hingusan yang korang nak pijak kepala ker..tolong skit..kalo korang pikir korang dah cukup baik…try tengok pijak kepala dekan…sampai kiamat tak wat…

naim tak tunduk dgn apa diorang nak..puas minta tuan empunya diri mengaku..dan dah macam tggul kayu yg bercakap dgn owang yg dah bertukar menjadi TUNGGUL kayu…senyum di wajah naim tadi dah masam diorang cuak dan last2 mengaku jugak… so apa lagi naim macam nak lempar ja hadiah tue kat muka Si SITI nih…banyak lagi perangai tak matang yg diorang tunjukkan..cuma malas nak cerita…. kalo ada yg dalam geng tue terbaca posting nie..sedar2 la diri tue..aku bukan minta apa2 dari korang,nak bagi hadiah… korang matang la skit.. ingat la korang tue nak jadi CIKGU…bukan Badut sarkas..

tujuan entry nie di tulis untuk meluahkan perasaan dan ambik pengajaran..mungkin ada yg kena macam naim…so naim wakil untuk korang… buat yang terasa tu..naim minta maaf…wassalam..

P/S : Terima kasih MAT..sudi dengar luahan aku tadi.. best giler aku bonceng KO…he2.. nak pinjam ego aku bleh ja..tapi bagi ada lesen dulu k..gurau jah..he2.. Wassalam..

8 Comments (+add yours?)

  1. fazleen87
    Mar 10, 2010 @ 15:36:10

    ASTAGFIRULLAH….
    Senior mana tu?? akak rasa macam nak lempang jer!!

    Reply

  2. fazleen87
    Mar 10, 2010 @ 15:40:39

    naim..keep on smiling…
    tahu susah nak senyum time marah..
    apappun, akak suka tgk naim senyum..

    Reply

  3. suesca
    Mar 10, 2010 @ 15:47:35

    sabo2..huhu..

    Reply

    • justnaim
      Mar 10, 2010 @ 16:02:33

      thanks ya akak..suhaila… bila hati senang memang senang tuk kita senyum.. tapi bila hati ditakluk amarah…betapa sukar tuk secebis senyuman…
      bayangkan bagaimana Rasullullah S.A.W dulu,senyum walau disakiti…banding naim tak la seberapa..malah tak layak dibanding dgn rasulullah pun..but keep on smiling…thanks…😉

      Reply

  4. mimie
    Mar 15, 2010 @ 10:14:56

    sabo naim..dorang bajet matured r tu..ak pon geram gak kat senior kelas PB ak..tp sabo je la…

    Reply

  5. justnaim
    Mar 15, 2010 @ 11:43:06

    diorang wat pa kat ko…?? share2 la..

    Reply

  6. Trackback: Assalamualaikum… ya Allah..aku jatuh hati…. « ~JuStNaim~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: