Assalamualaikum……

Bismillahirahmanirahim……

Ya Allah…ampunilah dosa hamba-Mu ini…

Wah…lamanya tak menaip disini…entah la…rasa macam malas aritue..ada masalah skit..emosi jadi tak menentu…payah nak cerita…

he2..mengenangkan ada kawan2 yang sudah berkahwin..dan ada juga yang sudah beranak pinak..naim pun mula la memikirkan bab kawin nih…mak oii..tak layaknya bila pikir bab tue..belajaq pun tak habih lagi…duit pun tak dak lagi..mau2 10ribu kena ada nak p minta anak owang nie…

bila dok duduk saja..men kira2 umuq..tak tahu la sempat ka tak nak kawin nie…insyaAllah…maut datang menjemput dulu..selalu pikir macm tue..pernah seorang sahabat nabi..tapi naim terlupa namanya..

berkata bahawa..ketika mengetahui nyawanya hanya berbaki sedikit..sahabat mahu berkahwin kerana tak mahu mengadap Allah dalam keadaan bujang… begitu juga saidina Ali karamallahwajhah.. sepeninggalan Fatimah Az-zahrah puteri nabi…Saidina Ali terus berkahwin..

Sunnah Nabi juga yang menggalakkan perkahwinan…kalo tak mampu berpuasalah.. status naim skang nie rasanya belum mampu kot…he2..kadang2 tu rasa tak sabar nak habis belajar…nak kerja.. tapi bila mengenangkan Firman Allah,

“Wahai orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) solat, kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar.” (al-Baqarah: 153).

Sesungguhnya Solat dan sabar itu kunci kejayaan…

dan juga

“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu’, (iaitu) orang-orang yang meyakini bahawa mereka akan menemui Tuhannya, dan bahawa mereka akan kembali kepada-Nya.” (al-Baqarah: 45-46).

Solat itu yang memberi kekuatan….

YA Allah…berikanlah aku kekuatan…..

P/S : wat masa nie calon dah ada 2,3 owang..he2..ramai gler..tggu mak pilih hahahhaha…sapa nak minta bleh isi borang k..🙂

4 Comments (+add yours?)

  1. rdiana89
    May 27, 2010 @ 16:11:28

    wahhh kuat btul aura ko nkkawen ek ngeh3~

    Reply

  2. suesca
    Jun 28, 2010 @ 10:53:47

    em0si xmenentu nape naim?
    10rbu xckup rsanya..haha..
    rmai gler calon.. 2 3org?sorg ckup la..plih yg btol2.
    bkn tgk pd paras rupa n bkn ikot ati n pasaan..=)

    Reply

    • justnaim
      Jun 30, 2010 @ 09:10:32

      biasalah…mcm2 kena pikiaq..he2..skang dah ok…
      tak da ramai calon..aku gurau2 ja…. tp 10ribu tue cukup la weh… takut nnti makan timun(tembikai ckp ko) hari2 kang…
      yer bosh…bkn pada paras rupa n bukan ikot hati dan perasaan…he2..

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: