Pemikiranku..Caraku…Tujuanku…

Assalamualaikum…..

Tajuk entry diatas tentu sekali tentang  Just Naim,prinsip hidup dan amal…. he2..malu plak tulis pasal diri sendiri..tapi rasa mcm nak cerita,sekadar berkongsi….dan di sini la kot tempat yang sesuai….

Naim sebagai seorang manusia,kita memang takkan pernah lari dari satu perkara yang dipanggil Kesalahan….walaubagaimana baik pun kita..mesti kita akan melakukan kesalahan dalam tindak-tanduk seharian kita….

Jika kita merasakan apa yang kita lakukan itu betul,tidak mendatangkan malu di Penglihatan Allah…dan tidak mendatangkan malu di pandangan manusia..silalah teruskan perbuatan itu…

kita harus ingat..dalam apa jua yang kita lakukan..niat mestilah semata-mata kerana Allah… jika tidak semuanya adalah sia-sia…

Sebagai seorang mukmin..pekerjaan kita seharian bahkan naim dan kawan2 sekalian yang msih belajar adalah dikira sebagai jihad fisabilillah…hatta..bekerja untuk menyara diri sendiri..inikan pula yg sudah mempunyai keluarga..jadi kita mesti ingat mukmin itu sentiasa berada dalam jihad fisabilillah….

Ingatlah…Seorang yang meredah susah payah untuk menimba ilmu itu Allah permudahkan baginya jalan menuju ke syurga…. berpeganglah dengan ayat Allah….

“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang pada jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh.(Itu telah menjadi) Janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan itulah kemenangan yang besar.” (Surah At Taubah, Ayat 111)

bukan senang untuk kita sebagai manusia untuk jadi manusia..tapi yakinlah dengan janji-janji Allah…’engineer’ yang mencipta manusia…. marilah kita sama-sama mengimbas kembali segala amal kita adakah diterima atau tidak..mari kita hitung berapa peratus amal kita yg akan di terima..sebelum kita di hitung di mizan(timbangan) Allah yang kta sendiri tak mampu menanggungnya…

P/S :“sesungguhnya telah ada pada diri Rasulullah itu suri teladan yang paling baik bagimu iaitu kepada mereka yang mengharapkan rahmat Allah dan kedatangan hari akhirat dan dia banyak mengingati Allah…(Al-Ahzab:21)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: