Jika terasa benci….!!!

(bismillahirrahmanirrahim…Assalamualaikum….)

Selama hidupku..aku didik diri ini supaya jangan menanam sifat benci dan dendam..

Selama hidupku ini,aku didik diriku supaya jangan cepat merasa marah jika di kritik..

Selama hidupku ini,aku didik diri ini supaya setiap kali hendak berputus asa,setiap kali itulah teruskan usaha..

Selama hidupku ini,aku didik perasaan ini agar mencintai sesuatu yang indah,jangan dirosakkan..

Selama hidupku ini,aku didik perilaku ini agar tak jelik di pandang orang..

Selama hidupku ini,aku cuba lakukan yang terbaik,dalam setiap pekerjaan..

Selama hidupku ini,aku cuba menjadi insan yang bertaqwa,meninggalkan apa yang dilarang,melaksanakan apa yang disuruh.

Selama hidupku ini,aku hanya menyanjungi seorang wanita yang bergelar ibu..

selama hidupku ini,aku belajar tentang hidup…yang hakikatnya singkat..

Selama hidupku ini,aku mencari seorang muslimah….

Selama hidupku ini,aku melihat diriku layakkah untuk seorang muslimah..

Dan akhir sekali…aku masih lagi mendidik diriku,untuk mengerti dunia ini hanya persinggahan..setiap sesutau yang berada di atas dunia ini hanyalah ujian semata-mata..untuk menguji siapakah yang paling bertaqwa kepada-NYa yang Maha Esa..,

andai aku mati….ini lah legasi aku….NAim-Ar-riJal..

 

P/S: lillahita’ala…

Leave a Reply

