Ahlan wasahlan…. assalamualaikum..

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamualaikum pembuka bicara,
Tinta bermadah tanpa suara,
Moga berharga bagai tiara,
Halaqah berbloging penyembuh lara…

Pertama sekali syukur naim panjatkan ke hadrat ilahi,kerana bertemu semula dengan sem baru yang bagi naim dah sem 6 sudah dalam perkiraan..sudah tak lama dah,tinggal 2 sem sahaja lagi mungkin di Universiti Kebanggaan Malaysia ini.

Sedar atau tidak..masa pantas berlalu meninggalkan kita tanpa pernah berundur walau seditik pun… masa umur kita makin pendek..dunia makin meninggalkan kita,sedangkan akhirat makin mendekati kita… jadi tanyalah diri kita.. yang manakah yang paling kita cintai….

ketika naim hendak bertolak pada malam 19 haribulan 12(semalam) naim tertanya-tanya samada masih berpeluangkah naim untuk melihat dan kembali ke UKM yang  ini..dalam hati kecil sgt gentar,kerana terbayang perkara-perkara buruk..entah kenapa terasa tak senang hati malam itu… namun alhamdulillah,dengan rahmatnya naim sampai dgn selamat ke UKM pagi tadi.

Pada pagi itu terjawablah,akan persoalan kenapa rasa tak sedap hati…Begini,setelah naim selesai settledown semua kat bilik,lalu berhajat la nak panaskan enjin moto Ego yang telah sebulan lamanya termangku di KTHO… lalu naim perasan bahawasanya pelekat UKM dah tamat tempoh…so dengan semangatnya pergi la kat wisma aman pagi tu nak beli pelekat (mmg cari nahas).. setibanya di sana,’mak guard’ yang ada kat situ kat naim tak daftar lagi moto tu untuk sem nie.. So apa tggu lagi,dengan rajinnya lah pergi kat kiosk tu nk daftar..semangat punyer pasal..

Lepas jer masukkan no matrix dgn no pin..’tut2′  yang keluar,ada saman yang belum dijelaskan…. ya ampun……… satu saman RM50,2 saman Rm100… sekali ‘pak guard’ tu kata kami bg student price diskaun, satu saman Rm30… pergh..!!! kiralah…

so dengan berat langkahnya…dan berat hatinya…naim pun pospone nak beli pelekat tue….. so lepas nie nak nek moto tue, kena pandai2 la…he2..

Moralnya di sini….jelaskan saman anda…bagi yang mampu…hahahah…

Tadi pada pukul 11.00 a.m dah mula kuliah asas penyelidikan(syabas bete)….melalui pengamatan… subjek nie nid lot of hard work…ermm..namun,insyaAllah…kawan2 kan ada…semua kerja jadi senang…. jadi senyum2 la selalu… lalu terpahat la di benak pemikiran nie tentang proposal dn tesis yang dulunya abg2 dn kakak senior selalu cter… so kena kerja keras… pesanan buat adik2… tiada kejayaan tanpa pengorbanan….

so last sekali nk ckp tentang azam tahun baru tuk 2011…apa azam tahun baru anda…?????? tepuk dada tanya iman…..

yang penting..istiqamah dalam setiap pekerjaan…amalan yang paling disukai oleh Allah adalah yang sederhana tetapi berterusan……….nie seruan tuk diri naim yang lemah nie.dn juga wat kawan2 di luar sana yang terbaca nukilan naim nie…

Kat sini naim nk share lirik lagu baru,maher zain… bukan apa sebab lagu nie len skit.. takut2 nnti salah sebut,sebaiknya naim letak lirik.. mmg best la lagu nie… Subbahanallah…

Allah hi Allah Kiya Karo Lyrics

Allahi Allah kiya karo
Dukh na kisi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam ussi ka liya karo.

Allah hee Allah…

Allahi Allah kiya karo
Dukh na kissi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam usi ka liya karo.

Allahi Allah…

Just like a sunrise can’t be denied
Oh, just like the river will find the sea
O Allah, You’re here and You’re always near
And I know without a doubt
That You always hear my prayer

Such ki raah pay chala karo
Dukh na kisi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam ussi ka liya karo.

Allah hee Allah..

Allah hee Allah kiya karo
Dukh naa kisi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam usi ka liya karo.

Allah hi Allah

So many bright stars
Like diamonds in the sky
Oh, it makes me wonder
How anyone can be blind
To all the signs so clear
Just open your eyes
And I know without a doubt
You will surly see the light

Aisa zulm na kiya karo
Dukh na kisi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam usi ka liya karo.

Allah hee Allah

Allah he Allah kiya karo
Dukh na kisi ko diya karo
Jo duniya ka malik hai
Naam ussi ka liya karo.

Allah Hi Allah Kiya Karo Dukh Na Kissi Ko Diya …

Leave a comment