KeJutan DiniHAri.. (edisi Jodoh)

Assalamualaikum… wbt.

Pagi Tadi suatu fenomena telah berlaku…Terima satu mesej dari mak tersayang dari kampung… selepas membaca mesej tu…Naim nak senyum pun ada… Nak ketawa pun ada.. takjub pun ada..nak nanges pun ada.. Nak lari satu padang pun ada… bercampur baur perasaan nie..

Apa mesej Tu… lebey kurang mcm nie la..

Mak : ” Askm Cek, Cek ada kwn dak..??”

Naim : ” Wassalam alaik mak.. ada cek tinggal dengan Rumate..”

Mak : “Bukan yang itu… yang Special.. “

Naim : (@@) (muka terkezut..!!!) ” Mak pun tau kan kisah cek, awat mak ada calon ka..??” (nada manja)

Mak : “Ada bdk UUM nie 21 umur dia, kos ekonomi.. la nie dia cuti dok keja kat kantin sekolah dengan mak.. sama dengan kita org biasa2 saja..”

Naim : (*_*)..(muka terkejut 2 kali ganda!!, dengan nada cool).. “Mak ada gambar dia… Siapa nama dia.. kenal tak famili dia..??” (excited.!!)

Mak : Kalau ada jodoh cek.. dia putih gebu..(GULP..!!)

Naim : “Namanya..???” (excited!!)

Mak : “Nama dia Bunga… Mak dok tanya dah,  dia pun tak dak kawan lagi, Mak tanya dia senyum aja, mak bagi gambar cek.. tengok la nnti…” (GULP3..!!!_)

Naim : “InsyaAllah… Pilihan mak pilihan cek jugak..(anak  mak).. Mak dah kenai perangai cek mcm mana.. InsyaAllah pilihan mak adalah yang terbaek bagi cek, kalau ada berita habaq na.. nak wat istikharah..”

Mak : InsyaAllah… ok..🙂

Sampai situ jah mesejnya…. (tersenyum sorang2..)

Teringat Kepada malam sebelum naim tido…(selepas main doTA dan Solat Isya’)

Ya Allah Ya Tuhanku… Andai Jodoh itu dekat… Dekatkanlah lagi.. andai jauh.. Dekatkan… andai sudah Hampir.. Kirimkanlah berita itu… dan pagi nie…!! Alhamdulillah… walaupun belum konfirm lagi.. tapi dalam hati sudah ada taman rasanya.. Luka makin sembuh.. Alhamdulillah.. Bagi Naim, apa yang mak beritahu adalh suatu perkara yang agak pelik bagi naim.. sebabnya, dulu NAim penah bagi tahu mak.. untuk carikanlah.. letih sudah nak ngorat.. Mak kata.. CARI SENDIRI…!! hehe..

Tup2!!..

Tak pa la mak… mak kan nAk menantu Dari Jepun… Tak dapat Jepun pun Owang Kola Kedah Pun ok Jugak.. Janji wanita, bukan muhrim.. ada agama.. cukuplah.. InsyaAllah… Dalam Memburu Impian, Ku terserempak sang Peneman… Mungkin kah…..?? Kepada sahabat-sahabat pembaca Blog NAim-Rijal, doakan Naim agar kali nie menjadi ya… Aminn..

P/S : Namanya Bunga…. Itu sajakah..?? Misteri betul…. I LIKE…!!!!!!

5 Comments (+add yours?)

  1. meen
    Jul 13, 2011 @ 08:12:39

    weee..di doakan abg naim! semoga ya..insyaAllah..hihih ^^v

    Reply

  2. ~N.A.I.M~
    Jul 16, 2011 @ 20:48:00

    Terima kasih…. InsyaAllah… Amin…🙂

    Reply

  3. Anna Althafunnisa
    Aug 12, 2011 @ 02:57:01

    sWeEt ^^ insya Allah..restu & pilihan ibu 2 y lebih baik..naluri seorng ibu..insya Allah..nama dia BUNGA..sekuntum BUNGA misteri y pastinya harum mekar mewangi ^.^

    Reply

  4. ~N.A.I.M~
    Aug 12, 2011 @ 16:42:03

    InsyaAllah… Bunga yang menjadi pilihan Ibu, itulah pilihan sejati.. salam perkenalan Enti… ^^

    Reply

  5. Trackback: Another You… « ~ aR-RijaL's BloG ~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: