Floria PutraJaya 2011 (edisi Jalan-jalan)

Assalamualaikum.. WBt..

Wah berselang 2 hari baru dapat menaip balik… sementara menunggu gambar2 dan mendapatkan ilham menulis… itu yang lambat sikit tu.. Tapi Alhamdulillah.. jariku kembali menari di papan kekunci…^^

Pada 14 dan 15 haribulan July yang lepas, baru-baru nie.. seorang kawan naim mengajak Naim pergi Putrajaya, oleh kerana tak merancang, agak terkejut jugak la.. dan tak tahu apa yang ada kat putrajaya masa tu.. Kawan kata nak gi tengok Floria.. pada mulanya Naim fikir Floria tu artis…… ish2..Rupanya, Naim tak mengikuti perkembangan semasa ..

Floria tu sebenarnya adalah satu festival bunga besar-besaran yang diadakan di Putrajaya selama seminggu bermula dari 12-17 July kalau tak salah..

Yang menariknya,Floria 2011 ini juga mempamerkan lebih 12,000 bunga mawar pelbagai species.. wow!! banyak tu.. selama nie pikirkan 2, 3 species jah..

Masa mula-mula Naim menjejakkan kaki kat situ, perkara pertama yang muncul dalam kepala nie, adalah mak naim.. bayangkanlah kalau Mak Naim dan seangkatan dengannya datang ke festival bunga-bunga mcm nie…buleh histeria kot… alamatnya satu lori kena borong ha… penuh bunga kat rumah nnti… hehehe.. sory ya mak.. Cek tak mengumpat mak tau… ^^ hehe BUNGA..!!

Orang Jugak kata, Bunga Mawar itu simbol cinta dan kasih sayang…hehehe.. Nanti hari2 nak beli Bunga…^^

Dan lagi satu perkara yang menarik perhatian Naim adalah hiasan landskap yang begitu Indah dengan pelbagai Bunga yang disusun dengan Kemas dan menarik… (Kalau nak tahu mcm mana dalam hati ada taman, pergilah Floria nnti yer..)

P/s : Indahnya Ciptaan yang Maha Esa … Subbahanallah…!! Bunga Mawar khas buat yang tersayang…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: